Gewapend met een veiligheidsmes in de hand, veiligheidsschoenen, een arendsoog voor detail en een bovenal praktische ingesteldheid. Zo trekt menig merchandiser er elke dag aan een ijltempo op uit.
Het is met trots dat ik deze vakmannen – helaas nog veel te weinig vrouwen – een hart onder de riem steek. Hun missie? Elke dag uitstallingen in winkels en op evenementen ontwerpen en installeren, en er onze producten aanprijzen. Maar daar blijft het niet bij. Ze haasten zich ook van de ene ‘Fly Zone’ naar de andere. Om er POS-materiaal* te plaatsen, displays van wereldklasse te installeren en rekken en coolers tot in de kleinste hoekjes optimaal te vullen.
In tijden van verregaande robotisering en digitalisering maken onze merchandisers het verschil met hun vakkundige handenarbeid. Of het nu tropisch warm of Siberisch koud is, er is altijd wel een team op pad. Van zonnekloppers aan de kust tot carnavalisten in Aalst. Van pendelaars in Brussel-Centraal tot blokkende studenten in Gent en slenterende toeristen in Bergen … Keer op keer trakteren onze merchandisers consumenten op de ‘perfect execution’. Om maar één voorbeeld te geven: in slechts enkele weken rezen dankzij hen meer dan 12.000 Coca-Cola life-displays als paddenstoelen uit de grond in heel België en Luxemburg. Ik heb dan ook alleen maar het grootste respect voor deze stiel uit de duizend!
Tijl Eeckhout
Merchandising Coordinator
*POS: Point of Sale
The post #100/100 – Mijn complimenten aan de merchandiser appeared first on Coca-Cola Belgium.