Hé, er plakt een Panini© Rode-Duivelssticker aan de achterkant van mijn Coca-Cola fles

Voor ons had het EK gerust wat langer mogen duren, maar als offciële partner van UEFA EURO 2016 hebben we heel wat Belgen mee als één man / vrouw achter onze Rode Duivels geschaard. Ook de verwoede Panini©-sticker verzamelaars. Voor het eerst in zijn 55-jarig bestaan liet het album een dubbele pagina door een externe partij verzorgen. 16 exclusieve Coca-Cola Panini©-stickers van de Rode Duivels die je enkel via aankoop van onze producten kon verzamelen. Een unicum en een kans die we bij Coca-Cola, als trouwe voetbalpartner, niet konden laten liggen.

In totaal kregen 172 miljoen Coca-Cola flessen over heel Europa – waarvan 15 miljoen in België – een felbegeerde verzamelsticker op hun label. Maar hoe zijn ze daar geraakt?

Romelu Nainggolan

Innovatie is één van onze belangrijkste pijlers bij Coca-Cola. Voor de hand liggend zijn nieuwe drankjes, maar niet minder belangrijk zijn onze innovaties op verpakkingen. FlesHet Panini©-stickerproject was een van de grootste en meest ambitieuze innovaties op verpakking ooit in Europa. Een sticker maken klinkt heel eenvoudig, maar er komt heel wat bij kijken. We moesten een manier vinden om hem te bevestigen aan de achterkant van het label, bovendien moest de foto daarbij intact blijven, mocht er geen lijm te zien zijn aan de randjes, of mochten de stickers niet van de flessen vallen. Bedenk ook dat onze labels geprint worden via een hogesnelheidsproductielijn, met een snelheid van 200 per minuut, en dan worden aangebracht op de flessen tegen een snelheid van drie meter per seconde. Bovendien werden deze stickers gelanceerd op een van onze meest verkochte verpakkingen –de 1,5L PET van de 4 Coca-Cola varianten – en dit tijdens een van de drukste periodes van het jaar. “Uitdaging aanvaard!”

Wat in 2015 begon als eenvoudig idee op papier, werd uitgewerkt, ontwikkeld, gevalideerd in minder dan een jaar tijd. Waanzinnig snel! Ter vergelijking, we hadden bijna 3 jaar nodig om ons striklabel met Kerstmis helemaal op punt te stellen, en 18 maanden voor de “Share a Coke” campagne met de namen op de flesjes.

Conclusie: een enorme onderneming die enkel kon gerealiseerd worden door een fantastische samenwerking tussen heel wat collega’s die op verpakkingsinnovaties werken en de kwaliteitsexperten bij Coca-Cola European Partners en Coca-Cola Hellenic Bottling Company.

Op naar de volgende verpakkingsuitdaging. Wij zijn er helemaal klaar voor.

Gregory Bentley, Coca-Cola’s Global Packaging Subject Matter Expert for Decoration Technologies

Patrick Condon, commercialization & Supply chain manager voor West-Europa

Gregory en Patrick

The post Hé, er plakt een Panini© Rode-Duivelssticker aan de achterkant van mijn Coca-Cola fles appeared first on Coca-Cola Belgium.

Bron: Hé, er plakt een Panini© Rode-Duivelssticker aan de achterkant van mijn Coca-Cola fles