Cc-Cl

Cc-Cl. De afgelopen dagen moest ons logo het met enkele letters minder stellen… maar de mysterieuze verdwijning is intussen opgelost: #MissingType. Met deze internationale campagne vragen bloedinstellingen wereldwijd aandacht voor het belang van bloeddonatie. Coca-Cola steunt het Rode Kruis Vlaanderen en La Croix Rouge Belgique en roept mee op om levens te redden.

Coca-Cola werkt mee aan een campagne van het Rode Kruis

Wereldwijd zijn er per seconde drie bloedtransfusies nodig. Maar vergeleken met 10 jaar geleden, zijn er vandaag een derde minder bloeddonoren. Coca-Cola steunt de campagne #MissingType en laat zien dat niets nog hetzelfde is zonder o’s, a’s en b’s.

Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Belgium & Luxembourg: “Ons logo is iconisch, maar voor dit goede doel wilden we het wel even aanpassen (lacht). De campagne is visueel erg sterk en wil mensen bewustmaken van hun bloedgroep én tegelijk nieuwe donoren vinden. Samen met de initiatiefnemers wil Coca-Cola mee een wereldwijde beweging van ‘levensredders’ creëren.”

#MissingType loopt nog tot 22 augustus in 22 landen wereldwijd. De campagne is geïnspireerd op het succesvolle voorbeeld in het Verenigd Koninkrijk vorig jaar. Toen lieten 30.000 nieuwe kandidaat-donoren zich registreren in één week.

Meer info over de campagne vind je op de website van het Rode Kruis.

The post Cc-Cl appeared first on Coca-Cola Belgium.

Bron: Cc-Cl