Social media speelt een steeds belangrijkere rol in het succes van ondernemingen. Wanneer een bedrijf geen social media accounts heeft, dan raakt het al snel achter op de concurrentie. De laatste jaren zijn dan ook meer en meer bedrijven de focus gaan leggen op social media en alles wat daarbij hoort. Toch zijn er nog maar weinig bedrijven die echt adverteren op social media. Zonde, want dit kan veel voordelen opleveren. Wij leggen je enkele belangrijke voordelen voor.
Je doelgroep is altijd online
Voor iedere branche geldt dat de doelgroep ook op de sociale netwerken te vinden is. Van elke 100 personen die tot de doelgroep behoren bevinden zich er 90 op social media. Dit geldt echt voor elke sector, waardoor je zeker kunt zijn dat je ook jouw doelgroep optimaal kunt bereiken via social media. Hoe je dit doet is helemaal aan jouw. Als het gaat om het benaderen van doelgroepen kennen de sociale netwerken eigenlijk geen beperkingen.
Alles wordt meetbaar
Adverteren in de krant of in een tijdschrift is natuurlijk leuk, maar je weet nooit hoe jouw advertentie ontvangen wordt. Ook weet je niet wat de resultaten zijn. Hebben mensen de advertentie überhaupt wel gezien? Kortom, de resultaten zijn niet meetbaar, waardoor het ook lastig is om te ontdekken of het de investering wel waard is. Op social media is wel alles meetbaar. Je ziet direct wat wel werkt en wat niet. Daarnaast kunnen de reacties je leren over wat je doelgroep van je verwacht.
Ga het gesprek eens aan
Een heel groot voordeel van adverteren op social media is wel dat je direct in contact kunt staan met ‘de andere kant’. Bij andere media is het zo dat je iets de wereld in stuurt en er vervolgens niets meer van hoort, maar op social media kun je reactie verwachten. Je hebt de mogelijkheid om direct het gesprek aan te gaan met klanten en prospects, waardoor je ook de twijfelende partijen kunt overtuigen op een persoonlijke manier.
Het beste resultaat
Adverteren is investeren. Dit is altijd het geval, dus ook op social media. Wanneer we kijken naar het bereik in verhouding tot de investering, dan zien we dat adverteren op social media de meest voordelige optie is. Daarnaast is het ook nog eens heel laagdrempelig en ook dit is voor veel ondernemers erg prettig. Uiteindelijk is het zo dat je met advertenties op de sociale netwerken meer kunt bereiken dan je van tevoren eigenlijk had verwacht. Wel is het dan heel belangrijk dat je het adverteren op de juiste manier aanpakt en hier hebben veel bedrijven nog wel wat moeite mee.
The post Waarom zouden bedrijven op social media moeten adverteren? appeared first on Profnews.nl.
Bron: Waarom zouden bedrijven op social media moeten adverteren?