Waarom je de geprinte reclame nog niet in de ban moet doen

Tegenwoordig speelt alles zich online af. Iedereen koopt alles op het internet en ook als we een loodgieter of een timmerman nodig hebben dan vinden we die met Google. Dus dat geprinte drukwerk dat we in de bus krijgen lezen we niet. We gooien het direct in de bak voor oud papier. Dus bedrijven, stop maar met het verspreiden van geprinte reclame, want dat is echt niet meer van deze tijd. Makkelijk gezegd, maar klopt dit verhaal eigenlijk wel? Er zijn genoeg redenen om aan te nemen van niet.

Geprinte reclame is nog lang niet “dood”
De praktijk wijst uit dat de rol van geprint reclamedrukwerk nog lang niet is uitgespeeld. Goed, op een deel van de voordeuren prijkt tegenwoordig een sticker die aangeeft dat er geen prijs wordt gesteld op reclamedrukwerk. Maar er zijn nog genoeg huishoudens waar de “folders” nog wel worden bekeken. En vergeet ook vooral de posters niet die met name winkeliers gebruiken voor hun aanbiedingen. Maar ook voor andere bedrijven kan een poster zeker bijdragen aan de naamsbekendheid. Posters drukken gebeurt tegenwoordig met digitale technieken zodat de resultaten verbluffend mooi zijn. Met posters en andere papieren uitingen kun je als bedrijf nog wel degelijk klanten werven en opdrachten binnenhalen.

Het papier blijft nog wel even bestaan
De rol van papier in dit digitale tijdperk is nog lang niet uitgespeeld. Daarnaast zijn er natuurlijk andere manieren om je klanten te benaderen. Want los van de kracht van reclame op papier zijn het internet en sociale media natuurlijk wel degelijk van belang tegenwoordig. Vrijwel ieder bedrijf heeft een eigen website en een Facebook pagina om klanten te informeren over de diensten en producten. Ook zijn beiden bij uitstek geschikt om snel een ludieke actie op te zetten. Ook de kosten zijn lager dan bij geprinte reclame. Maar de kracht van geprinte reclame is nog lang niet uitgespeeld. Mensen die echt in je bedrijf geïnteresseerd zijn bewaren een folder of flyer om later nog eens te bekijken of ze je producten willen kopen of een dienst willen afnemen. En dat ze daarvoor dan vervolgens het internet raadplegen is logisch, maar de eerste aanleiding was nu net die folder die in de brievenbus lag.

The post Waarom je de geprinte reclame nog niet in de ban moet doen appeared first on Profnews.nl.

Bron: Waarom je de geprinte reclame nog niet in de ban moet doen