Het benoemen van een Werknemer van de Maand kost niets. Als je deze medewerker wilt belonen met een doos chocolade of een mooie bos bloemen, dan kost het je slechts een klein bedrag. Je werknemers zullen zich beter inzetten, zodat zij meer kans maken om Werknemer van de Maand te worden. Het is toch een stukje erkenning dat werknemers van de werkgever krijgen. Je profiteert dus van het voordeel dat je werknemers zich net even wat meer in zullen zetten voor de zaak. Daarnaast is het zo dat je meer zal verkopen als je een Werknemer van de Maand benoemt.
Meer verkopen door een Werknemer van de Maand?
Stel je eens voor dat jij binnen een bedrijf werkt met 500 medewerkers. Jij wordt deze maand uitgeroepen tot Werknemer van de Maand en je krijgt een leuk presentje van je werkgever. Er wordt een foto van je gemaakt voor op de website van de zaak en je mag er een stukje bij schrijven over wat jij zelf vindt van je werk. Daar word je blij van, of niet? Het geeft je toch het gevoel dat je ergens trots op kunt zijn. Jij bent Werknemer van de Maand en je 499 collega’s zijn dit niet. Wat doe je dan? Juist, je deelt het op social media! Je wilt natuurlijk aan iedereen laten weten dat jij Werknemer van de Maand bent.
Het effect op social media
De mededeling dat jij Werknemer van de Maand bent geworden gaat als een lopend vuurtje over social media, door je eigen accounts, maar natuurlijk ook de zakelijke accounts van je werkgever. Wat gebeurt er dan? Dan zien veel mensen de bedrijfsnaam voorbij komen en iedereen vindt het bijzonder dat er in deze tijd nog grote bedrijven zijn die echt geven om de werknemers. Dat gebeurt immers veel te weinig. Het bedrijf krijgt hierdoor veel waardering en veel mensen gaan eens een kijkje nemen op de website. Hier ligt het begin van meer verkopen.
Bedrijven hebben de waardering nodig
Tegenwoordig kunnen consumenten hun aankopen werkelijk overal doen. Ze kunnen via internet op zoek gaan naar het bedrijf waar zij iets willen kopen. Zij zullen dit over het algemeen niet doen bij een bedrijf dat niet heel leuk overkomt. Als jouw bedrijf een Werknemer van de Maand benoemt, dan levert dit je veel waardering op. Je bedrijf wordt vanzelf beter gewaardeerd door consumenten en hierdoor zijn consumenten sneller geneigd om de aankopen bij jouw bedrijf te doen. Zo kan het eenvoudig benoemen van een Werknemer van de Maand je dus een mooie omzetstijging opleveren.
The post Bedrijven verdienen aan de Werknemer van de Maand appeared first on Profnews.nl.