Steeds meer bedrijven gaan actief bloggen

Bedrijven beginnen de voordelen van bloggen te ontdekken. Onlangs heeft een onderzoek aangetoond dat bedrijven met een actief blog de omzet sinds de start met bloggen hebben zien stijgen met gemiddeld vijf tot tien procent. Dat is behoorlijk wat en het laat natuurlijk zien dat het zakelijk bloggen echt de moeite waard is.

Je website mag niet stilstaan

Eén van de belangrijkste redenen om actief te gaan bloggen op je zakelijke website is wel om te voorkomen dat je website stil komt te staan. Een zakelijke website heeft in de meeste gevallen vaste webpagina’s met content die altijd relevant blijft. Denk aan de homepage, de over ons pagina en de contactpagina. Google vindt het juist belangrijk dat websites lekker actief blijven. Zakelijke websites met een actief blog scoren in de zoekmachine dan ook beter dan zakelijke sites zonder blog. Zodra je website stil komt te staan moet je gaan inleveren op je posities in Google. Zonde, zeker als je het met een blog gemakkelijk kunt voorkomen.

Zorg wel voor unieke content

Veel bedrijven zijn inmiddels druk aan het bloggen geslagen. Uitstekend natuurlijk, maar hierdoor zien we het ook wel vaker mis gaan. Zo zien we vaak voorkomen dat blogs vol met spel- en grammaticafouten staan, dat er geen foto bij wordt gepubliceerd, dat de tekst veel te kort is of dat er geen goede structuur is aangebracht. Dit is zonde, want je profiteert dan niet optimaal van de voordelen die blogs je kunnen bieden. Leer hoe je goede blogs publiceert en probeer steeds te komen met waardevolle en unieke content. Het is niet de bedoeling dat je jouw blogs of die van een ander steeds herschrijft om maar iets te publiceren. Heb je niet de inspiratie om steeds voor nieuwe content te zorgen? Dan is het wellicht beter om een blogabonnement af te sluiten of om het bloggen aan een freelancer uit te besteden, bijvoorbeeld.

Krijg je geen bezoekers op je blog?

Een veel gehoorde klacht is dat bedrijven wel bloggen, maar geen lezers aantrekken. Wanneer blogs niet worden gelezen, dan werkt dit erg frustrerend en kan het ervoor zorgen dat je het opgeeft. Bedenk je altijd dat bloggen tijd kost en dat het ook tijd kost voordat de blogteksten echt voor je gaan werken. Het is niet zo dat je ze vandaag publiceert en dat ze morgen al bovenaan in Google staan. Het kost allemaal tijd, dus wees geduldig. Je kunt zelf veel doen om meer lezers aan te trekken. Eén van de meest belangrijke actiepunten is het delen van je blogs via de social media kanalen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je blogs gewoon niet helemaal goed in elkaar zitten. Je kunt dan eens een blog feedback service overwegen of toch overwegen om je blog gewoon uit te besteden.

The post Steeds meer bedrijven gaan actief bloggen appeared first on Profnews.nl.

Bron: Steeds meer bedrijven gaan actief bloggen