Hoewel het aantrekkelijk is om alles op dezelfde plek te bestellen, is het toch goed om een aantal tips ter harte te nemen met betrekking tot de aanschaf van kantoorartikelen. Een goede ondernemer zoekt immers altijd de beste deals. Dit kan je doen aan de hand van deze vijf tips.
1. Koop groot
Het klinkt misschien wat in strijd met de huidige trends, maar groot inkopen is nog altijd een goed idee. Zeker wanneer het kantoorartikelen betreft. Je kunt immers op die manier flink wat geld besparen. Bij aankoop in grotere aantallen gaat de prijs immers altijd naar beneden. Dit betekent dus dat je uiteindelijk gewoon flink in de kosten snijdt. Alleen al om die reden kan je er als ondernemer dus een behoorlijk voordeel uithalen als je dit doet.
2. Koop apart
Groot inkopen is goed, maar doe het wel gericht bij een specialist. Naast besparen op de kosten wil je natuurlijk de kwaliteit maximaliseren. Vaak is het zo dat juist een specialist op dat gebied het meest te bieden heeft. Denk bijvoorbeeld aan het aanschaffen van je benodigde inkt bij alleeninkt.nl. In sommige gevallen kan je bij een specialist ook nog eens goede deals sluiten voor aanverwante benodigdheden. Denk in dit geval bijvoorbeeld aan printpapier.
3. Hergebruiken
Recyclen is nog altijd de meest directe manier van duurzaam bezig zijn. In veel gevallen kan je spullen een tweede leven geven door het een andere functie te geven. Het meest bekende voorbeeld is natuurlijk het opsparen van mislukte printjes om dit als kladpapier te gebruiken. Daarnaast zijn er nog heel veel andere mogelijkheden. Het vergt soms wel enig denkwerk, maar daar krijg je dan ook heel veel voor terug. Je kunt jezelf en je onderneming dan als duurzaam profileren.
4. Wees vernieuwend
De ontwikkelingen staan niet stil. Denk bijvoorbeeld aan nieuwe technieken. Deze kan je bijvoorbeeld vinden op het gebied van printers en andere automatisering. Vaak komt elke vernieuwing ook weer met een besparing. Blijf dus niet te lang hangen bij een oud systeem, maar durf ook zo nu en dan vernieuwingen door te voeren. Zo kan je dus ook de manier waarop je met kantoorartikelen omgaat steeds verder blijven ontwikkelen. Dit kan veel verschil maken.
5. Gebruik duurzame varianten
Waarom zou je plastic bekertjes gebruiken als je ook gewoon een mok kunt aanschaffen? Dit soort zaken zijn om meerdere reden belangrijk. In de eerste plaats houd je geld over wanneer je kantoorbenodigdheden moet bestellen. In de tweede plaats ben je duurzaam bezig. Het is opvallend hoe vaak duurzaamheid en kantoorartikelen bij elkaar samenkomen. Hier kan je dus heel veel in betekenen.
The post 5 tips bij de aanschaf van kantoorbenodigdheden appeared first on Profnews.nl.