De kortingscode: hoe past die in de marketingmix

Kortingscodes worden in grote mate gebruikt door allerlei consumenten. Dit werd ook al gedaan voordat er online werd gewinkeld, maar de opkomst van de webshops heeft dit echter nog veel prominenter gemaakt. Het is dan ook interessant voor veel ondernemers om eens te kijken wat zij met een kortingscode kunnen. Hoe past deze voor hen eigenlijk op de juiste manier in de marketingmix te passen. Korting kan immers veel goeds doen voor een onderneming, alleen al omdat kortingen grote aantrekkingskracht hebben op consumenten.

Meer aankopen doen

Het is opvallend om te merken dat kortingen juist ertoe leiden dat er meer aankopen gedaan worden. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat consumenten geneigd zijn een extra product aan te schaffen wanneer de korting aantrekkelijk genoeg is. Bovendien wordt deze groep steeds groter omdat steeds meer mensen hiervan overtuigd raken. Dit komt ook doordat de kortingscode steeds gemakkelijker te krijgen is als E-kortingscode. Er zijn online allerlei websites te vinden die de codes aan alle consumenten die hier behoefte aan hebben aanbieden. Dit zorgt voor meer beweging op dit gebied.

Grote belangen

Uit deze ontwikkeling valt af te leiden dat de belangen van het aanbieden van kortingscodes dus behoorlijk groot zijn. Het is zelfs zo dat ook het tegenovergestelde steeds vaker zichtbaar wordt, is er geen code, dan wordt er niet gekocht. Korting wordt immers als de ultieme manier van besparen gezien, meer nog dan dat het niet uitgeven van het geld door geen aankoop te doen als een vorm van besparing wordt gezien. Het is belangrijk dat je dit goed begrijpt als ondernemer. Hier kun je je voordeel dus ook meedoen.

Binding met het publiek

De reden om codes in te zetten is dus simpel. Op deze manier kun je binding krijgen met je klanten. Of dit nu bestaande klanten zijn die nog eens wat vaker terugkomen of nieuwe klanten die je met de kortingscode voor het eerst hebt gelokt maakt natuurlijk niets uit. Het is dan wel belangrijk dat de korting steeds verschillend wordt ingezet. Anders kan een consument deze als normaal gaan beschouwen. In dat geval kom je als ondernemer in een situatie waarin je geld gaat verliezen op je omzet.

Onderdeel van de experience

Beleving is inmiddels zeer belangrijk geworden in het aankoopproces. Wanneer je online klanten aan je wilt binden, dan wil je deze experience dus ook zo sterk als mogelijk maken. De kortingscodes kunnen hier een zeer sterke rol in spelen. Het invullen en verzilveren van de code kunnen een hele belangrijke rol spelen in de beleving van de aankoop. Op die manier past het daardoor dus ook perfect in de marketingmix. Hoe completer je dit plaatje weet te maken, hoe beter dit voor jouw kansen op de wereld is.

The post De kortingscode: hoe past die in de marketingmix appeared first on Profnews.nl.

Bron: De kortingscode: hoe past die in de marketingmix