Je kunt op allerlei manieren reclame maken voor jezelf. Adverteren in print media doen steeds minder bedrijven. Die vorm van adverteren is grotendeels vervangen door allerlei online advertentiemogelijkheden zoals Google AdWords, Google Shopping, banners, e-mailnieuwsbrieven en advertenties op social media. Ondanks dat steeds meer bedrijven en zzp’ers kiezen voor allerlei vormen van internet marketing, is offline marketing nog niet helemaal verdwenen. In dit blog geven we vijf voorbeelden van unieke marketingmethodes waaraan je wellicht nog niet gedacht had.
Autostickers: al rijdend reclame maken
Als je veel op de weg zit, zoals een rijschoolhouder, is je auto de ideale manier om reclame te maken. Overal waar je komt, breng je je bedrijf onder de aandacht. Deze vorm van reclame maken is ook handig als je personeel veel onderweg is. Vandaar dat veel bedrijfsbusjes bestickerd zijn. Als je reclame op je auto wil zijn er verschillende mogelijkheden, van autostickers tot en met wrappen. Kies je voor autostickers, dan hoeft het helemaal niet zo duur te zijn. Wil je het eenvoudig houden dan kun je er voor kiezen om alleen je naam met telefoonnummer en/of website te vermelden. Wil je dat je auto er wat meer uitspringt? Gebruik dan bijvoorbeeld je logo of maak een mooi design. Naast gewone stickers is het ook mogelijk om autostickers van magneetfolie te maken. Het voordeel hiervan is dat je zelf kan bepalen wanneer je wel of niet reclame op je auto wil. Magneetstickers kun je namelijk meerdere keren gebruiken. Als je kiest voor autostickers is het wel belangrijk dat je let op je weggedrag. Asociaal weggedrag laat juist een negatieve indruk achter.
Krijg meer bekendheid met adresstickers
Heb je een cadeauwinkel of verkoop je spullen die vaak cadeau worden gedaan zoals bloemen, speelgoed, boeken, parfum, aftershave, wijn en bierpakketten? Dan zijn adresstickers de manier om reclame maken. De stickers kun je op het ingepakte cadeau plakken. Het voordeel hiervan is dat je op een eenvoudige manier reclame maakt voor je zaak, zonder dat het opdringerig is. Valt het cadeau in de smaak? Dan is de kans groot dat de ontvanger je zaak ook een keer bezoekt. Bovendien breng je op deze manier je winkel onder de aandacht van mensen die deze nog niet kennen.
Met vloerstickers kun je klanten sturen
Heb je een actie? Dan wil je dat klanten deze makkelijk kunnen vinden. Dat kun je doen door borden op te hangen. Een andere optie is vloerstickers. Met vloerstickers kun je consumenten gemakkelijk een bepaalde richting op sturen. Een ander voordeel van is dat mensen op een vloer niet zo snel reclame verwachten. Wil je vloerstickers bestellen? Let er dan op dat je deze bij een leverancier bestelt die daarin gespecialiseerd is. Zo wordt bij Sticker.nl elke vloersticker afgewerkt met een vloerlaminaat. Dit laminaat beschermt de print tegen slijtage. Ook bevat het een antisliplaag, waardoor je veilig over de stickers kunt lopen. Wel zo handig, want je wil natuurlijk geen schadeclaim ontvangen van iemand die over je sticker is uitgegleden.
Reclame maken? Geef een sticker cadeau
Sta je op een beurs of evenement? Vergeet dan niet om promotiestickers mee te nemen. Het leuke aan dit soort stickers is dat men het eerder als cadeautje ziet dan als reclame. Bovendien zijn veel mensen gek op gratis spullen. Als je promotiestickers laat maken is het wel belangrijk dat je een leuk ontwerp hebt, omdat de kans dat iemand je sticker ergens opplakt groter is. Overigens hoef je niet per se je naam op de sticker te zetten. Als je een herkenbaar logo hebt is dat ook voldoende. Ook kun je er voor kiezen om een grappige tekst op de sticker te laten drukken met in het klein de URL van je website. Als je promotionele stickers wil laten maken, let er dan wel op dat de stickers los geleverd worden. Anders deelt dat zo lastig uit. Overigens kun je promotionele stickers ook weggeven aan je klanten en relaties.
Trek de aandacht met raamstickers
Raamstickers zijn ideaal als je de aandacht van een potentiële klant wil trekken. Vandaar dat winkeliers ze veel gebruiken. Toch zijn dat niet de enige bedrijven die voordeel kunnen hebben van raamstickers. Ook voor restaurants, broodjeszaken en cafés kunnen raamstickers helpen om de klant naar binnen te lokken. Behalve je bedrijfsnaam kun je met stickers bijvoorbeeld laten zien dat je zaak rolstoeltoegankelijk is of dat je je richt op een bepaald publiek, zoals mensen met kinderen. Daarnaast zijn raamstickers ook ideaal voor bedrijven die een dienst aanbieden. Voorbeelden hiervan zijn tattooshops, kappers en schoonheidssalons. Als je raamstickers wil laten maken heb je verschillende mogelijkheden. Zo is het mogelijk om dubbelzijdige raamstickers te laten maken. Het voordeel hiervan is dat je binnen en buiten dezelfde opdruk ziet. Ook heb je raamstickers die aan de plakkant bedrukt kunnen worden. Dit heeft als voordeel dat je de sticker aan de binnenkant van het raam kunt plakken, terwijl je de opdruk aan de buitenkant ziet.
The post 5 unieke marketingmethodes waar jij nog niet aan had gedacht appeared first on Profnews.nl.
Bron: 5 unieke marketingmethodes waar jij nog niet aan had gedacht