Zakelijke blogs moeten van goede kwaliteit zijn. Bloggen doe je over het algemeen om meerdere redenen. Het bevorderen van de verkopen is natuurlijk de belangrijkste reden. Blogs worden daarnaast ook gebruikt om te zorgen voor meer betrokkenheid en om op een makkelijke manier meer aandacht te kunnen besteden aan je SEO. Maar wat nu als je je helemaal suf blogt en je hebt nog steeds geen enkele lezer?
Bloggen kost tijd
Op de eerste plaats is het natuurlijk goed om te weten dat het tijd kost om lezers te krijgen. Zeker als je pas begonnen bent met zakelijk bloggen is het niet verrassend dat je nog geen lezers hebt. Google heeft op de eerste plaats de tijd nodig om je blogs te ranken. Daarnaast moeten mensen eerst eens op je blog uitkomen. Hier kun je zelf natuurlijk aan bijdragen door je blogs zo veel mogelijk te delen via social media bijvoorbeeld. Je moet je blogs zelf ook onder de aandacht brengen. Blogs blijven minimaal 2 jaar lang lezers binnen brengen, maar je hebt meerdere blogs nodig om echt te gaan profiteren. Vanaf 100 blogs op je website zou je het verschil wel moeten gaan merken.
Gaat het allemaal wel goed in je blogs?
Heb je misschien wel al enkele honderden blogs op je website staan en nog altijd geen bezoekers? Dan is de kans groot dat er gewoonweg iets verkeerd gaat in je blogs. Als schrijver van de blogs ben jij naar alle waarschijnlijkheid optimaal tevreden over je geschreven werk. Je hebt er veel tijd in gestoken en je bent van mening dat het resultaat er mag zijn. De vraag is natuurlijk of iedereen er zo over denkt.
Feedback van een professional
Het is een optie om je blogs eens onder de loep te laten nemen door een blog feedback service. Er zijn meerdere professionals die je een dergelijke service aan kunnen bieden. Je zakelijke blogs worden dan eens gecontroleerd op de belangrijkste punten, zoals onder meer de informatieve waarde, de stijl en toon die wordt gebruikt, de vormgeving en de indeling. Dit zijn slechts enkele punten die worden gecontroleerd door een goede blog feedback service. Het is over het algemeen een eenmalige investering en je leert er veel van.
Meer lezers leveren je meer voordelen op
Als jij goede feedback hebt ontvangen, dan weet je precies wat je in het vervolg anders moet doen. Misschien zijn het heel simpele zaken die je net even anders aan moet pakken. Soms zijn het zelfs zaken die je in je achterhoofd wel wilt, maar waar je gewoonweg niet aan hebt gedacht. Een blog feedback service kan je helpen om met een verse blik door te gaan met bloggen, maar dan op een manier waarop je wel lezers kunt bereiken. Meer lezers leveren je diverse voordelen op. Denk aan meer naamsbekendheid, aan een betere conversie en natuurlijk aan een grotere omzet.
The post Betere blogs met een blog feedback service appeared first on Profnews.nl.