LinkedIn is natuurlijk hét sociale netwerk voor professionals om zich goed neer te zetten op de markt. Tegenwoordig leven we met de verschillende social media sites en wie op professioneel niveau met social media aan de slag wil gaan kiest toch als eerst voor LinkedIn. Toch zijn lang niet alle LinkedIn gebruikers goed bekend met alle mogelijkheden van het sociale netwerk voor de profs. Zo is lang niet iedereen bekend met de diverse varianten van media die voorkomen op het netwerk. In de basis zijn er drie hoofdvarianten, namelijk earned media, owned media en paid media.
Wat is earned media?
Earned media is media waarmee je prospects en klanten weet te binden aan je merk en / of je bedrijf. Het gaat om de media die je zelf online plaatst op LinkedIn en dan met name om de waarde die hier door je netwerk uit kan worden gehaald. Het gaat dus bijvoorbeeld om blogposts die je op LinkedIn plaatst en die door veel mensen uit je netwerk wordt gedeeld omdat deze een waardevolle inhoud heeft. Hier kun je vanaf het eerste moment dat je op LinkedIn aanwezig bent mee beginnen.
Wat is owned media?
Met owned media kun je je niet direct bezig gaan houden. Het is namelijk een verzameling van zaken die je al hebt. Je hébt een goede waarde van je zakelijke pagina opgebouwd, je hébt al een eigen community op LinkedIn en je hébt al statusupdates die veel hebben weten te bereiken. Het gaat dus eigenlijk om meerdere stukjes earned media waarmee je uiteindelijk, onder andere, owned media bereikt.
Wat is paid media?
Dit is eigenlijk wel de makkelijkste variant. Paid media is namelijk de media waar je voor betaalt. Je hebt op LinkedIn bijvoorbeeld de mogelijkheid om betaald te adverteren en deze advertenties worden gezien als paid media. Je hebt dus betaald om iets te bereiken.
Welke vorm van media is het belangrijkst?
Owned media heeft uiteindelijk natuurlijk de meeste waarde, maar zoals we al hebben aangegeven kost dit tijd om op te bouwen. Je kunt er niet direct mee aan de slag. Het is niet zo dat je owned media vanaf het eerste moment kunt plaatsen. Dit is earned media, waarmee je naar owned media toewerkt. Paid media kan effectief zijn, maar je moet dan natuurlijk wel bereid zijn om daadwerkelijk geld uit te geven aan LinkedIn. Veel professionals op LinkedIn hebben een gratis account, omdat je hier ook al heel veel mee kunt, en dan is het in de meeste gevallen niet gewenst om toch geld uit te gaan geven aan het sociale netwerk voor professionals. Uiteindelijk is iedere vorm van media natuurlijk goed voor je business, zolang je zorgt voor een hoogwaardige kwaliteit van je content.
The post De 3 soorten media op LinkedIn appeared first on Profnews.nl.