Instagram is het sociale netwerk waar bedrijven prospects en klanten kunnen aanspreken met fotomateriaal. Het heeft even geduurd voordat ondernemers zich hieraan durfden te wagen, maar inmiddels vinden steeds meer bedrijven hun weg naar Instagram. Het is natuurlijk ook een leuke manier om te connecten met prospects en klanten. Het is wel belangrijk dat je het goed aanpakt en niet één van de 5 meest gemaakte fouten, die je hieronder vindt, maakt op jouw bedrijfsaccount.
1. Te veel of te weinig posten
Instagram is een sociaal netwerk dat je als bedrijf echt bij moet houden. Het is goed om minimaal drie keer per week iets te posten. Als je te lang niet actief bent op Instagram dan ben je de opgebouwde volgers zo weer kwijt. Deze raak je ook kwijt als je te veel post. Er zijn bedrijven die elk uur of elke twee uur iets posten. Ook dit zorgt ervoor dat je snel volgers kwijt zal raken. Dit wordt namelijk door velen als erg irritant gezien.
2. Te veel of te weinig hashtags
Hashtags zijn ideaal voor Instagram, maar dan moet je ze wel goed gebruiken. Zoek naar relevante, populaire en trending hashtags om bij je post te plaatsen. Drie hashtags is te weinig en twintig is te veel. Onderzoek heeft uitgewezen dat je het beste resultaat bereikt wanneer je per post elf hashtags plaatst. Houd er rekening mee dat dit slechts een advies is en geen verplichting.
3. Filter over filter
Sommige foto’s worden voorzien van zo veel filters dat het heel duidelijk is dat de foto optimaal bewerkt is. Dit is niet de bedoeling. Het gebruik van een filter om de foto iets beter, mooier of unieker te maken is natuurlijk helemaal prima. Gebruik alleen niet filter over filter, want dit neemt de echtheid van de foto weg. Je foto’s moeten er wel realistisch uit blijven zien.
4. Foto’s van beroerde kwaliteit
Post op Instagram nooit foto’s van beroerde kwaliteit. Zijn je foto’s wat vaag of zitten er vlekken in die er niet in horen? Post ze dan gewoon niet en maak betere foto’s. Niets is zo schadelijk voor je reputatie op Instagram als het posten van slechte foto’s.
5. Rechtenvrije foto’s gebruiken
Rechtenvrije foto’s zijn er speciaal om te gebruiken wanneer je zelf geen passend fotomateriaal hebt. Het is natuurlijk altijd verstandiger om te kiezen voor rechtenvrije foto’s dan voor foto’s waar een ander de rechten over heeft. Toch is het gebruiken van rechtenvrije foto’s niet altijd de bedoeling. Uiteindelijk draait het om jouw fotomateriaal en dat betekent dat je ze eigenlijk ook zelf moet maken. Rechtenvrije foto’s zijn vaak al door veel anderen gebruikt en dit zal je volgers ook opvallen.
The post De 5 meest gemaakte Instagram fouten appeared first on Profnews.nl.