Sim-only abonnementen worden steeds populairder. Zeker nu er geen ‘gratis’ toestel meer bij contracten aangeboden mag worden, is er voor veel mobiele gebruikers geen reden meer om een contract af te sluiten. Vanuit een zakelijk perspectief is een sim-only abonnement al langere tijd voordeliger. We zetten de voordelen van sim-only vanuit een zakelijk perspectief voor je op een rijtje.
1. Het is goedkoper
De simpelste en vaak ook meest overtuigende beweegreden om sim-only abonnementen aan te schaffen is wel dat het gewoon goedkoper is. Natuurlijk is dit wel afhankelijk van het gebruik. Een veel-gebruiker op een sim-only tarief zal meer moeten betalen dan een weinig-gebruiker. Dit is dan ook direct het voordeel. Gebruik je minder, dan betaal je minder. Veel sim-only abonnementen zijn al beschikbaar vanaf een kleine 10 euro per maand en er zijn ook nog eens vele sim only aanbiedingen op SimOnlyDiscount.nl terug te vinden.
2. Het is aftrekbaar
De maandelijkse BTW kosten van een sim-only abonnement zijn aftrekbaar bij de Belastingdienst. Hetzelfde geld voor het particulier abonnement, mits je aan kunt tonen dat de kosten zijn gemaakt voor zakelijke doeleinden. Bij een zakelijk abonnement kunnen alle BTW kosten direct afgetrokken worden. Ook mobiele kosten mogen in geval van een zakelijk abonnement direct afgetrokken worden. Dit is helemaal handig wanneer werknemers regelmatig op de weg zijn en toch contact met elkaar moeten kunnen hebben.
3. Het is overzichtelijk
Bij een sim-only abonnement heb je de controle altijd in eigen hand. Je stelt vooraf een maandbedrag in dat je betaald. Ga je over deze kosten heen, dan kun je het maandbedrag de volgende maand gewoon bijstellen. Hetzelfde geld natuurlijk als er minder verbruikt wordt; dan schroef je het gewoon wat naar beneden. Op deze manier heb je niet alleen de kosten in eigen hand, maar is ook het mobiele verbruik van werknemers direct inzichtelijk.
4. Facturen zijn gemakkelijker te beheren
Met een zakelijk mobiel abonnement kun je alle abonnementen binnen het bedrijf onder een en hetzelfde account beheren. Dit scheelt je een hoop administratief werk en alle informatie over het mobiele verbruik is op een centrale plek terug te vinden.
5. Het voordeel van zakelijke service
Een zakelijk sim-only abonnement biedt een andere service dan het particuliere abonnement. Zo moeten storingen binnen 24 uur opgelost worden en kun je gebruik maken van de zakelijke helpdesk. Je kunt zelfs een persoonlijke accountmanager aanvragen om het account voor jou waar te nemen.
The post De voordelen van Sim-only vanuit een zakelijk perspectief appeared first on Profnews.nl.
Bron: De voordelen van Sim-only vanuit een zakelijk perspectief