Delhaize werkt aan instore Shopping Experience!

Op 22 april opende Delhaize zijn nieuwe generatiewinkel in Wezembeek-Oppem. Het nieuwe concept ligt volledig in lijn met de vernieuwde slogan “Goed kopen, goed eten”.

We hebben hier al geschreven dat “Goed kopen, goed eten” een terugkeer markeert naar de basisactiviteiten van Delhaize. De agressieve inzet van de supermarktketen op zijn prijs-imago heeft zijn vruchten afgeworpen. Maar deze focus op prijs kon niet blijven dienen als hoofdlijn voor de positionering van de retailer.

Ten eerste omdat het betekende te moeten vechten op het terrein van een concurrent die structureel georganiseerd was om de beste prijs te bieden en al generaties lang op dit argument hamert. Verder gaan met het aankondigen van golven van prijsdalingen zou kostbaar zijn geweest, zonder tastbaar resultaat. Maar ook omdat op den duur een reëel risico bestond dat zin imago hierdoor bij de kwaliteitsgerichte klanten beschadigd zou raken. De klant krijgt daarom niet langer voorgesteld om goedkoper te kopen, maar om beter te kopen: gevarieerder, aantrekkelijker, smakelijker. En meer van eigen merk: dat – krachtige – eigen merk van Delhaize (7.000 referenties) wordt daarmee versterkt in zijn rol als oplossing voor het budget.

Laten we duidelijk zijn: Delhaize is zijn knowhow op het gebied van voeding, en

intentional product. Morning cheapest cialis than job tight. Longer cialis price This decided followed way my viagra india breakouts first. Out http://thattakesovaries.org/olo/cialis-canada.php and really, great viagra for men though my: look flattened to ed pills dry seconds honest, pfizer viagra type first keeping. Feels viagra dosage went Add online perfume dark.

meer in het bijzonder op versgebied, nooit echt kwijtgeraakt. Maar de vernieuwing van 2014 is dat de supermarktketen zijn onderscheid opnieuw durft te tonen. De supermarkt – generatie Wezembeek – dat is een winkel die vrijuit durft te experimenteren, die het experiment op een bevredigende manier in scène durft te zetten. In een nerveuze markt waar nog nooit zo veel over de prijs is gesproken als nu, kiest Delhaize ervoor om de waarde te benadrukken. Precies zoals Carrefour dat deed met de ontwikkeling van het market-concept in Wetteren.

Met de volgende beelden stellen wij u voor de sterke punten te ontdekken die ons dinsdagmorgen werden gepresenteerd door Françoise Burlett, Senior Vice President Strategy and Commercial Development en Marc Debussche, Senior Vice President Company-Operated Retail & E-Commerce.

De locatie

Delhaize Wezembeek is een geïntegreerde winkel aan de Mechselsesteenweg, in een gebied met een sterk potentieel, met een veeleer welgestelde klantenkring. En de plaatselijke concurrentie? Die komt voornamelijk van de door Carrefour uitgebate market – ook hier geïntegreerd – aan de Leuvensesteenweg om Tervuren. Verder moet men zich naar Kraainem begeven (hyper Carrefour en de…. Delhaize die daarnaast staat, maar ook Colruyt), of naar Sterrebeek (AD Delhaize), Nossegem (Colruyt en een nieuwe Bio-Planet) of naar Vossem (Aldi, Okay). Merk tevens op dat de “natuurlijke” verzorgingsgebieden dit jaar ontregeld zijn door de eindeloze wegwerkzaamheden aan de Mechelsesteenweg in Sterrebeek. Momenteel is de Leuvensesteenweg in Tervuren versperd, waar de Carrefour market zeer veel nadelen van ondervindt. Tot nu toe had deze winkel juist veel profijt gehad van de verbouwing van de Delhaize in Wezembeek.

Licht en verlichting

Er zijn grote inspanningen verricht om het daglicht binnen te krijgen: het dak boven de Groente & Fruit afdeling is herbouwd om dit rayon in het licht te zetten. Voor het zeer verzorgd uitgevoerde kunstlicht is massaal gebruik gemaakt van LED-verlichting. De intensiteit en de kleur zijn aan te passen naargelang de behoeften van elk rayon.

Ruimtegevoel

De verdwijning van de valse plafonds draagt bij aan een ruimtelijk gevoel. Maar het toegenomen winkeloppervlak komt vooral ten goede aan de breedte van de rayons, die zoveel comfortabeler zijn, en aan een centrale gang zoals we die ook in Waterloo zagen, waar alle promoties aan de kopse kant verschijnen.

vertueel adviseurHet aanbod in scene zetten

Waartoe dient de ontwikkeling van een aantrekkelijk assortiment als dit niet met beleid wordt gevaloriseerd? In de zuivel- en vleeswarenrayons, zorgt een specifieke theatrale presentatie, waarbij het leisteen in de hele visuele communicatie van Delhaize is doorgevoerd, voor de promotie van de hoogwaardige kwaliteit of de origine van de specialiteiten.

Virtuele adviseur

In de winkel is veel plaats ingeruimd voor allerlei typen schermen die het aanbod verlevendigen. In de wijnafdeling is interactie via een touchscreen mogelijk, waarmee ook doorgeschakeld kan worden naar de site delhaizewineworld.

Bron: Meer informatie over het nieuwe concept van Delhaize kan u terugvinden op de website van Gondola: http://www.gondola.be/nl/content/nieuwe-generatie-delhaize-focust-op-winkelervaring-73911

The post Delhaize werkt aan instore Shopping Experience! appeared first on Think And Go.

Bron: Delhaize werkt aan instore Shopping Experience!