Het inzetten van warme acquisitie voor je bedrijf

Acquisitie is tegenwoordig niet meer aan de orde van de dag, zoals het in het verleden wel is geweest. Klanten worden in deze tijd niet meer telefonisch benaderd, maar via de mail of via social media. De komst van het Bel-me-niet Register heeft de wereld van acquisitie natuurlijk ook geen goed gedaan. Dit betekent echter niet dat je acquisitie helemaal links moet laten liggen, want het kan zeker nog voordeel bieden voor je bedrijf. Er kan onderscheid worden gemaakt tussen koude en warme acquisitie. Bij koude acquisitie hebben we het over het telefonisch contact opnemen met mensen die je niet kent. Dit wordt door veel ondernemers lastig gevonden, waardoor voor velen warme acquisitie de voorkeur geniet.

Liever warme acquisitie

Bij warme acquisitie wordt er telefonisch contact opgenomen met iemand die je al kent, tot op zekere hoogte. Als je iemand al via social media gesproken hebt in één enkel contactmoment, en je belt deze persoon vervolgens, dan wordt dit al warme acquisitie genoemd. Bij warme acquisitie is het eigenlijk zo dat je vrij zeker weet dat de andere persoon weet wie jij bent op het moment dat je je naam noemt. Dit gegeven zorgt ervoor dat ondernemers de voorkeur geven aan warme acquisitie. Het gesprek komt net even makkelijker op gang, juist omdat er een eerder contactmoment is geweest waarnaar kan worden verwezen. Er kan van tevoren goed worden ingeschat of een telefonische benadering wenselijk is of niet.

Warme acquisitie kan leuke gesprekken opleveren

Warme acquisitie is, zeker in deze tijd, een goede benadering van klanten en prospects. Juist omdat mensen niet meer gewend zijn dat zij gebeld worden voor een leuk gesprek is het zo dat dit vaak op prijs wordt gesteld. Zeker als je een spontane, positieve en aangename toon weet over te brengen in het gesprek kunnen er fijne conversaties ontstaan. Dit levert meer waardering op voor je bedrijf en je maakt de kans groter dat je weer iemand aan je klantenbestand toe kunt voegen.

Een afspraak kan het makkelijker maken

Mensen zijn niet meer gewend om gebeld te worden, maar aan de andere kant zijn ondernemers ook niet meer gewend om klanten en prospects telefonisch te benaderen. Hierdoor kan de stap naar acquisitie lastig zijn, al is warme acquisitie nog net even makkelijker dan koude acquisitie. Het is goed om te beginnen met het bellen van klanten waar je al een goede band mee hebt opgebouwd. Zij zullen je niet kwalijk nemen als het gesprek niet heel gemakkelijk loopt en je hebt zo de gelegenheid om weer even in de wereld van het bellen te komen en je er comfortabel bij te voelen. Warme acquisitie wordt ook makkelijker als je er vooraf een afspraak voor maakt. Spreek je iemand via social media of de mail? Geef dan aan dat je deze persoon zal bellen en wanneer je dit gaat doen. Je voelt je zelf dan ook een stuk zekerder als je de telefoon oppakt om te gaan bellen, vooral omdat je weet dat de andere kant het op prijs stelt als jij je netjes aan je woord houdt.

The post Het inzetten van warme acquisitie voor je bedrijf appeared first on Profnews.nl.

Bron: Het inzetten van warme acquisitie voor je bedrijf