Enkele weken terug keken mijn collega’s eens vreemd op toen ze mij door het kantoor zagen flaneren met een groep van 40 enthousiaste studenten in mijn kielzog. Het was weer van dat: voor het derde jaar op rij brachten de deelnemers van de Coca-Cola – Vlerick Digital Bootcamp een bezoek aan ons hoofdkantoor. Het was de start van een inspirerende digitale reis die drie weken zou duren.
De bootcamp maakt voor studenten van de Vlerick Business School deel uit van hun curriculum. Ook dit jaar waren we met Coca-Cola met plezier partner van de digitale marketing bootcamp. Meer nog, dit jaar nodigden we voor het eerst ook enkele van onze eigen partners uit om mee in het project te stappen. Zowel Sodexo, Brussels Airlines, de Vooruit en Collect&Go van de Colruyt Groep waren van de partij. Doel? Studenten op verschillende cases laten werken en hen creatieve digitale oplossingen laten bedenken voor actuele uitdagingen.
De business cases die we hen voorleggen, zijn steeds heel actueel en relevant. We willen innoveren door samen te creëren. En dat lukt, dankzij de frisse blik van deze digital natives. Zo lanceerden we vorig jaar de Happy Caps app in Gent, een mobiel spaarprogramma voor studenten dat hen beloont na een aankoop in een van de deelnemende drankenautomaten. Het oorspronkelijke idee voor de app kwam voort uit de bootcamp. We gaan dus echt aan de slag met de input van de mannen en vrouwen die op deze cases werken.
Ook onze partners waren dit jaar onder de indruk van de creativiteit van de studenten. Bij elke partner werd gewerkt op een specifiek digital topic. De studenten gingen op ontdekking in het logistiek center voor e-commerce van Collect&Go (Colruyt Groep), ze leerden bij over CRM-mogelijkheden bij Sodexo, ze onderzochten de iBeacons bij Brussels Airlines en Brussels Airport en gingen op fotosafari bij de Vooruit in Gent, op zoek naar digitale opportuniteiten. Tot slot werkten ze aan de Coca-Cola main case die gefocust was op het stimuleren van verkoop in horeca en op festivals.
Een vol programma, maar ik ben er zeker van dat het voor iedereen een fijne en leerrijke ervaring was. Zowel voor de studenten, voor onze partners als voor het digitale marketing team bij Coca-Cola. En wie weet kunnen we volgend jaar opnieuw aankondigen dat een van de ideeën gerealiseerd is. Ik hoop het van harte!
Onderstaande video geeft je een idee van het verloop van de bootcamp.
Karel, Associate Director, Digital Sales & Marketing
The post Innoveren met studenten en partners appeared first on Coca-Cola Belgium.