Ondernemers pakken SEO vaak verkeerd aan

SEO, Search Engine Optimization, heeft aandacht nodig op je website om ervoor te zorgen dat jouw site goed wordt gevonden via de zoekmachines. Bedrijven die zelf de complete website verzorgen lezen vaak wel één en ander over SEO, maar weten eigenlijk niet precies hoe je er nu echt goede aandacht aan besteedt. Wij vertellen je meer over waar het mis gaat en wat je eraan kunt doen.

Wat is het doel van SEO?

Je kunt direct vaststellen of een ondernemer goed met SEO bezig is of niet door een enkele vraag te stellen. ‘Wat is het doel van SEO?’ De ondernemers die op de verkeerde manier met SEO omgaan zullen hierop antwoorden dat het doel van SEO is om zo hoog mogelijk in Google en andere zoekmachines terecht te komen. Dus, als dit gelukt is, dan houdt het op. Dan is dat alles wat er is. Bedrijven die op de juiste manier met SEO bezig zijn zullen de vraag beantwoorden met ‘SEO is geen doel’. Waarom niet? Dit is eigenlijk heel eenvoudig. Als SEO een doel zou zijn, dan ben je klaar als je dit doel hebt bereikt. Dit is niet de bedoeling. Je bent pas klaar als je meer bezoekers op je website krijgt, als je je verkopen ziet stijgen en merkt dat je naamsbekendheid groeit. Dit kun je bereiken met SEO, maar dit betekent wel dat SEO een middel is om een doel te bereiken en geen doel op zich.

Hoe zit het met de keyword density?

Er is nog een vraag die gesteld kan worden om erachter te komen of bedrijven goed omgaan met SEO of niet, namelijk ‘hoe zit het met de keyword density?’ Bedrijven die hierop aangeven dat de keyword density tussen de 2 en 5 procent moet liggen zijn de bedrijven die in de tijd zijn blijven steken en anno 2017 totaal verkeerd met SEO omgaan. Bedrijven die hierop zeggen dat keyword density geen rol speelt, die zijn lekker bezig! Het is namelijk zo dat Google de keyword density allang heeft afgeschaft. Een hoge keyword density, van bijvoorbeeld 5 procent, kan je website zelfs schaden!

Moet je dan helemaal geen keywords meer gebruiken?

Je moet zeker nog wel gebruik maken van keywords in je online content, maar het is niet meer de bedoeling dat je dit doet volgens een bepaald percentage. Google wordt steeds slimmer. De zoekmachine heeft het niet meer nodig om 20 keer hetzelfde keyword in een tekst te zien om te weten waar de tekst over gaat. Sterker nog, Google vindt die woordherhaling nu heel irritant. Als je het focus keyword eenmaal in de eerste 25 woorden van je tekst zet en eenmaal in de laatste 25 woorden van je tekst, dan begrijpt Google precies waar je tekst over gaat. Komt het woord er verder niet belachelijk veel in voor? Dan zal Google jouw tekst meer waarde geven. Keywords in titels en subkoppen zijn overigens ook nog steeds effectief.

Aandacht voor het uitbesteden van SEO

Zie je het helemaal niet zitten om zelf met SEO aan de slag te gaan? Dan kun je het natuurlijk ook uitbesteden. Hierbij willen we je een belangrijke tip meegeven. Kies nooit voor een bedrijf dat je een eerste plaats in Google garandeert. Deze garantie kan namelijk nooit worden gegeven en een goed SEO-bedrijf weet dit natuurlijk ook. Kies liever voor een onderneming die je garandeert zich optimaal in te zetten om jouw website zo goed mogelijk vindbaar te maken. Daar heb je veel meer aan.

The post Ondernemers pakken SEO vaak verkeerd aan appeared first on Profnews.nl.

Bron: Ondernemers pakken SEO vaak verkeerd aan