Yammer bestaat sinds de zomer van 2008 en werd door het bedrijf Microsoft overgenomen in 2012. Het is een microblogging service voor bedrijven die de interne communicatie willen verbeteren, versnellen en vereenvoudigen. De social business tool werd uitgebreid getest door Schiphol, waar een effectieve communicatie tussen collega’s vaak van groot belang is. Ook andere grote partijen hebben Yammer getest en goed bevonden. Wij geven je 5 belangrijke voordelen van deze social business tool.
1. De productiviteit verhoogt
Met Yammer hebben werknemers voortdurend de mogelijkheid om snel en makkelijk met elkaar in contact te staan. Dit zorgt voor een aanzienlijke verbetering in de samenwerking tussen de medewerkers. Hierdoor voelen medewerkers zich meer betrokken en zetten zij zich beter in. Dit resulteert dan weer in een verhoging van de productiviteit.
2. De juiste persoon snel te pakken
Zeker in grote bedrijven kent niet iedereen elkaar. Als er een vraag is, dan komt het voor dat het niet bekend is welke collega deze vraag het best kan beantwoorden. Er is de mogelijkheid om de vraag in Yammer te stellen. Alle collega’s kunnen de vraag zien en de collega die het antwoord heeft kan direct reageren. Zo heb je altijd direct de juiste persoon te pakken om je vraag te beantwoorden of je probleem op te lossen.
3. Geen loopwerk meer
Soms weet je wel welke collega je moet hebben, maar heb je geen idee waar deze collega zich bevindt. Voorheen moest je dan gaan zoeken en soms was het nodig om meerdere afdelingen langs te lopen voordat je de juiste persoon eindelijk gevonden had. Yammer zorgt ervoor dat je nooit meer naar iemand toe hoeft te lopen. Alles kan via deze interne communicatie oplossing worden geregeld. Je hoeft je stoel niet meer af en je kunt jezelf dus veel tijd besparen.
4. De ideale leeromgeving
Yammer biedt een uitstekende leeromgeving voor collega’s onder elkaar. Iedereen heeft eigen kwaliteiten en talenten. De unieke kennis van elk persoon kan via Yammer worden gedeeld met de collega’s, zodat ook zij er hun voordeel mee kunnen doen. Hierdoor wordt Yammer op den duur een bibliotheek met veel kennis die relevant is voor de medewerkers van het bedrijf.
5. Yammer is een gesloten oplossing
Yammer kan uitsluitend worden gebruikt door de medewerkers van een bedrijf en is dus niet open voor bijvoorbeeld klanten van de onderneming. Wel is het zo dat klachten of problemen van klanten sneller en effectiever kunnen worden opgelost. De klacht of het probleem kan via Yammer direct bij de juiste persoon worden neergelegd, waardoor alle zaken binnen korte tijd naar tevredenheid kunnen worden opgelost.
The post Steeds meer bedrijven gaan Yammer gebruiken appeared first on Profnews.nl.