Een point of sale heeft veel aandacht nodig om echt goed te werken. Als onderneming heb je een effectieve, unieke en zeer sterke point of sale nodig om er voordeel uit te kunnen halen. Voor wie niet weet wat een point of sale is; dit is reclamemateriaal met een gegarandeerde werking. Promotiemateriaal is er in alle soorten en maten, maar is lang niet altijd even effectief. Dit is afhankelijk van de doelgroep, van de trends en van de branche. Om een goede point of sale te hebben moet je dus zorgen dat je de beste eigenschappen met elkaar combineert. Wij geven je enkele kenmerken waar een goede point of sale in 2017 zeker aan moet voldoen.
Ga voor audiovisueel
Audiovisuele presentaties doen het altijd goed. Beelden en geluiden kunnen zoveel meer doen dan enkel woorden. We leven in een tijd waarin bloggen en vloggen ‘hot’ is. Maak hier goed gebruik van. Tegenwoordig zijn visuals heel erg in trek. Denk aan infographics bijvoorbeeld. Deze zijn bijzonder sterk op het gebied van marketing. Een effectieve point of sale heeft dus audio- en/of visuele elementen.
Dit jaar gaan we voor lekker fel
Geef wat kleur aan je point of sale. Voorheen was het zo dat we op zakelijk gebied toch vooral gebruik moesten maken van neutrale kleuren om professioneel over te komen, maar de tijden veranderen. Nu gaan we voor contrasterende, harde, fluorescerende en lekker felle kleuren, dus maak hier gebruik van in je point of sale.
Illustreer de voordelen
Een point of sale moet een element bevatten die de voordelen helder maakt. Wanneer jij een product wilt promoten, dan is het nodig om goede aandacht te besteden aan de voordelen ervan. Je kunt natuurlijk over de voordelen vertellen, maar het is beter om deze te illustreren. Maak er bijvoorbeeld een video van of zorg voor een scherpe demonstratie.
Zorg voor helder drukwerk
Drukwerk? Is dat nog van deze tijd? Jazeker! Je kunt een perfecte point of sale hebben en toch klanten mislopen omdat zij gewoonweg niet de tijd hebben om jou op het betreffende moment de aandacht te geven. Niet iedereen kan tijd vrij maken om een video te bekijken, om een praatje te maken of om nader kennis te maken met de point of sale. Natuurlijk hebben zij wel tijd om even een flyertje aan te pakken. Zorg ervoor dat je flyer (of folder / brochure) minstens even overtuigend is.
Bied vergelijkingen
Vergelijkingen zijn altijd goed, vooral omdat deze kunnen laten zien waarom jouw product nu werkelijk zo veel beter is dan dat van de concurrent. Natuurlijk wil iedereen beweren dat zijn of haar product het beste is, maar het gaat er vooral om of je dit ook kunt aantonen. Zorg ervoor dat je point of sale sterke feiten bevat die daadwerkelijk bewijzen dat jouw product de beste keuze is.
Betrek je doelgroep
Je doelgroep wil zeker weten dat jouw product daadwerkelijk goed voor hen is. Kom daarom niet aan met ‘men vindt’, maar zorg ervoor dat je je doelgroep heel direct en persoonlijk aanspreekt. Dit zorgt ervoor dat je doelgroep zich direct meer betrokken voelt bij jouw onderneming en je product.
The post Waar moet een goede point of sale aan voldoen? appeared first on Profnews.nl.