Welke promotionele artikelen wérken in 2017?

De promotionele artikelen van twintig jaar geleden werken nu niet meer. De tijd waarin ondernemers duizenden bedrukte pennen op voorraad hadden liggen om aan iedereen weg te geven, ongeacht de reden, is voorbij. Tegenwoordig maken bedrijven indruk met heel andere promotionele producten. Dit betekent natuurlijk niet dat je de bedrukte pennen weg kunt gooien, want deze blijven altijd praktisch voor de weggeef. Wil je echt indruk maken op je (toekomstige) zakenrelaties? Dan moet je in 2017 toch aan andere zaken denken.

Aan welke voorwaarden moeten promotionele artikelen voldoen?

De trends onder de promotionele artikelen voor dit jaar zijn onder te verdelen in twee groepen. Op de eerste plaats zijn er trends als het gaat om de kenmerken van de promotionele artikelen en daarnaast zijn er natuurlijk trends te vinden onder het soort promotionele producten. Wij hebben de belangrijkste kenmerken waaraan de producten moeten voldoen voor je opgesomd.

Duurzaam en natuurlijk

De duurzame, pure en milieuvriendelijke promotionele producten doen het in 2017 zeer goed. Steeds meer mensen hechten grote waarde aan ‘groen’ en als bedrijf kun je hier goed op inspelen. Het zorgt ervoor dat mensen op de eerste plaats echt tevreden zijn met het product, maar het zorgt er ook voor dat er direct een sterk signaal wordt afgegeven over waar het bedrijf de prioriteiten legt. Als dit bij duurzaam, natuurlijk en milieuvriendelijk is, dan is het altijd goed.

Een hoogwaardige kwaliteit

Kwaliteit is tegenwoordig erg belangrijk. Je komt als bedrijf niet meer weg met een schuifpuzzel van dertig cent dat met drie keer schuiven uit elkaar valt. Dat was voorheen leuk, maar nu moet er toch meer gekeken worden naar de kwaliteit van de producten. Promotionele artikelen moeten nuttig, bruikbaar en van uitstekende kwaliteit zijn.

Verschillende promotionele artikelen

Wil je de promotionele producten meenemen naar een beurs? Dan is het een trend om verschillende artikelen mee te nemen. Op de eerste plaats zijn er de weggevertjes. Deze zijn weggelegd voor iedereen die alleen bij de stand komt om eens te kijken of er iets te halen valt. Deze promotionele artikelen mogen best voordelig zijn. Denk aan aanstekers, sleutelhangers of (daar zijn ze weer) pennen met bedrukking. Dan zijn er ook de stand bezoekers die met je in gesprek zijn en die daadwerkelijk interesse tonen in het bedrijf. Voor iedereen die de contactgegevens achterlaat voor een afspraak in de toekomst is er een groter / duurder artikel weggelegd.

Nuttige technologie

Bruikbare artikelen vallen altijd meer in de smaak dan promotionele producten waar je eigenlijk niets mee kunt. Daarnaast staat ook de moderne tijd centraal. Nuttige technologie is populair. Onder deze trends vinden we onder meer powerbanks en autoladers, maar ook nog zeker de ‘oude en vertrouwde’ USB-sticks.

Maatwerk verpakkingen

Tot slot vinden we ook de assemblage onder de trends van 2017. Het is heel belangrijk om aan de verpakking van het promotionele product evenveel aandacht te besteden dan aan het product zelf. Hoe origineler, leuker, beter en mooier de verpakking, hoe beter het promotionele artikel het doet.

Trends onder de promotionele producten

We hebben nu alle trends besproken met betrekking tot de kenmerken, maar er zijn natuurlijk ook trends te vinden als het gaat om de specifieke producten. Als je nu echt indruk wilt maken met een bepaald promotioneel product, waar moet je dan aan denken? In 2017 kun je rekening houden met de volgende drie toptrends.

Regenboogwerk

In 2017 speelt kleur een bijzonder grote rol. Alles wat kleurrijk is, is trendy. Alles wat trendy is, is kleurrijk! Voorheen was het zo dat de promotionele artikelen vooral neutraal moesten zijn, maar tegenwoordig zien we veel liever kleur. Of je nu bekers, multomappen of bijvoorbeeld tapedispensers weggeeft; zorg voor kleur in je producten! Hierbij mag gezegd worden dat de kleurrijke kantoorartikelen het verreweg het beste doen.

Draadloos verbonden

We willen zo veel mogelijk draadloos doen tegenwoordig en dit is ook terug te zien in de trends onder de promotionele producten voor dit jaar. Alle Bluetooth producten worden namelijk bijzonder gewaardeerd. Twijfel je uit drie verschillende producten en is er één met Bluetooth? Dan is dit gegarandeerd de beste keuze.

Laders voor mobiele devices

Tegenwoordig is mobiel de standaard en vast ‘als het niet anders kan’. We gebruiken de smartphone en tablet voor steeds meer zaken. Denk aan het bijhouden van de mail en de agenda, aan het beheren en onderhouden van contacten, aan het netwerken en natuurlijk ook aan het spelen van een spelletje onderweg of in de pauze. Dit betekent natuurlijk dat de batterij van mobiele toestellen veel sneller leeg raakt. Alle promotionele artikelen met een lader voor mobiele devices behoren tot de trends in 2017.

The post Welke promotionele artikelen wérken in 2017? appeared first on Profnews.nl.

Bron: Welke promotionele artikelen wérken in 2017?