Tegenwoordig draait alles om content op het internet. Contentmarketing is helemaal ‘de bom’ en iedereen stort zich erop. Niet heel vreemd, want het is juist de waardevolle content die er op dit moment voor kan zorgen dat jouw website hoog in Google komt te staan. Iedereen heeft natuurlijk eigen ideeën over content, maar vergeet hierdoor gemakkelijk dat er verschillende soorten bestaan die aandacht nodig hebben om het optimale te bereiken. Wij bespreken de 5 belangrijkste varianten met je, zodat jij precies weet waar je aandacht aan moet besteden als het om content gaat.
1. Versleutelde content
Hiermee wordt de content bedoeld die vast zit aan een bepaalde webpagina van jouw eigen website. Het gaat om content die altijd op dezelfde URL te vinden is, op de vaste pagina’s. Dit zijn bijvoorbeeld de pagina’s Welkom, Over Ons en Contact.
2. Vrije content
Vrije content staat ook op je eigen website en is content die steeds wordt ververst. Over het algemeen hebben we het dan over blogs. De vrije content kun je toevoegen aan je berichtenpagina en de webpagina die je hiervoor hebt geselecteerd laat dus steeds andere content als eerst zien. Vaak is dit dus je meest recente blogpost.
3. Conversiecontent
Deze content soort is bedoeld ter promotie van je producten of je diensten. Het spreekt voor zich dat het optimaliseren van je conversie het doel van deze content is. Vaak gaat het ook hier om blogs, maar het kan ook om andere content gaan. Conversiecontent kan worden gedeeld op de sociale kanalen en kan op de website worden geplaatst.
4. Social content
Social content, of sociale content, is de content die je publiceert op social media om mensen te verleiden een bezoekje te brengen aan je website. In de meeste gevallen wordt er in deze content een link geplaatst naar een specifieke webpagina. Je kunt in de content dus bijvoorbeeld informatie bieden over een specifiek product dat je verkoopt en hier vervolgens een link naar de juiste verkooppagina aan toevoegen.
5. Validatiecontent
Dit is content voor ‘speciale mensen’. Het wordt dan ook wel eens VIP-content genoemd of aangeduid als exclusieve content. Het gaat hierbij om content in bijvoorbeeld een digitale nieuwsbrief of mailing die wordt verstuurd aan een selectief groepje mensen dat zich hiervoor heeft aangemeld. Uiteindelijk moet deze content zo waardevol zijn dan de ontvangers ervan het uit eigen beweging zullen delen met anderen.
The post Contentsoorten die je niet over het hoofd mag zien appeared first on Profnews.nl.